9 grudnia 2013

Sałatka jarzynowa tradycyjna

Oto moja tradycyjna wersja znanej pewnie wszystkim sałatki jarzynowej. Ile ludzi tyle jej odmian. Ten przepis jest na taką jarzynową jaką zawsze jadłam i robiłam od dziecka. Tak właśnie ta sałatka to chyba była pierwsza samodzielnie wykonana przez mnie potrawa. Corocznie robiłam ją mamie na urodziny i dekorowałam groszkiem. Jak obecnie zauważam większość tę sałatkę robi z samych warzyw, u nas zawsze musiała być w niej cienka kiełbaska. 


SKŁADNIKI :
  • 3 średnie marchewki
  • 1 mała pietruszka
  • mały kawałek selera
  • 4 średnie ziemniaki
  • 6 jajek
  • 2 duże ogórki kiszone
  • 1 laska kiełbasy
  • 1 średnia cebula
  • 1 średnie jabłko
  • puszka groszku konserwowego
  • 4 łyżki majonezu
  • 4 łyżeczki musztardy sarepskiej
  • sól, pieprz
Do garnka włożyć marchewki, pietruszkę, seler i ziemniaki (wszystko w mundurkach czyli nieobrane). Zalewamy wodą i gotujemy na średnim ogniu około 20 minut, aż warzywa będą ugotowane, ale twarde. Następnie wyjmujemy je na druszlak i odstawiamy do przestudzenia. Jeszcze ciepłe warzywa obieramy.
W drugim garnku jajka ugotować na twardo. Ostudzić i obrać ze skorupek.
Marchewki, pietruszkę, seler, ziemniaki, jajka, ogórki kiszone, kiełbasę i jabłko kroimy na średnią kostkę, cebulę pokroić na drobną kostkę, groszek odcedzić z zalewy.
Wszystkie składniki wsypać do miski, dodać majonez i musztardę, delikatnie wymieszać i na końcu doprawić do smaku solą i pieprzem.


A oto dowód jak ciężko jest mi zrobić  zdjęcia gotowych potraw, Dorotka zawzięcie czatowała, kiedy w końcu będzie mogła wyjeść swój ulubiony groszek. 




3 komentarze:

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.