12 lipca 2013

Biszkopt z jagodami

Dziś wspomnień czar i najprostszy biszkopt z jagodami. Zdjęcia pochodzą z 2011 roku, mój pomocnik miał wtedy niespełna 2 latka, a drugi siedział w brzuszku. Możecie zobaczyć, że pasję można u dziecka wszczepiać od najmłodszych lat i dziecko jest przy tym bardzo szczęśliwe. Tomuś lubi pomagać w kuchni i zna się już na większości sprzętów, szkoda tylko, że straszny niejadek z niego. Ciężko mu idzie jedzenie, ale cóż oczekiwać jak ja kiedyś też taka byłam, a teraz bym jadła wszystko i na okrągło. Liczę, że on też w przyszłości polubi jeść wszystko, bo teraz to głównie manna, kiełbaska, czasem kanapka, pomidor, no i słodycze. Oj zapomniałam przepada za rosołem z makaronem, mógłby jeść codziennie.

SKŁADNIKI :
  • 4 jajka
  • 8 łyżek cukru
  • 4 łyżki mąki tortowej
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 250 g jagód
Tortownicę o średnicy 20 cm (u mnie blaszka w kształcie serduszka) wyłożyć papierem do pieczenia, spód wysmarować margaryną i wysypać bułką tartą.
Boki zostawić suche. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.

Z jajek oddzielić żółtka od białek. Białka z dodatkiem szczypty soli ubić na sztywną pianę. Następnie dodawać po łyżce cukru i po jednym żółtku dalej ubijając, do całkowitego rozpuszczenia się cukru. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy jajecznej i delikatnie, ale dokładnie wymieszać.
Ciasto przełożyć do formy, owoce oprószyć cukrem pudrem i wyłożyć na ciasto. 


Piec do tzw. suchego patyczka (około 35-40 minut).


Gotowe ciasto możemy oprószyć cukrem pudrem lub kakao, można też 5 minut przed końcem pieczenia posypać odrobiną startej czekolady, tak by się rozpuściła.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.