8 listopada 2013

Cytrynówka na bimbrze

Jeden z najlepiej schodzących alkoholi na imprezach. Smakuje zarówno paniom jak i panom. Przepis dostałam od znajomej. Pierwszy raz poznałam cytrynówkę na weselu, gdzie była hitem i pobiła popularnością czysty bimber na stole wiejskim. Można ją zrobić na bimbrze zarówno z cukru jak i z żyta. W moich okolicach znany jest ten pierwszy, ale akurat ta na poniższych zdjęciach zrobiona jest na żytku przywiezionym z gór, skąd pochodzi mój mąż. Moc tego alkoholu jest uzależniona od tego ilu procentowy jest bimber. Z tych porcji wyszło mi ciutkę ponad 2 litry cytrynówki, a zależy to od wielkości cytryn i jak dużo wyciśniemy z nich soku.

 

SKŁADNIKI :
  • 6 dużych cytryn
  • 1 litr czystego bimbru
  • 500 ml wody
  • 3 szklanki cukru
Cytryny umyć, a następnie obrać z nich jak najcieniej skórkę, dokładniej tak, aby białej otoczki zostało jak najmniej na niej, gdyż posiada gorycz. Skórki wrzucić do garnka.


i  zalać je bimbrem. Przykryć pokrywką i odstawić na bok na 12 do 24 godzin i jednocześnie przygotować syrop cytrynowy.


 Do drugiego garnka wycisnąć sok z pozbawionych skórki cytryn. Wlać wodę i wsypać cukier. Zagotować, aby cukier się rozpuścił i potrzymać jeszcze na małym gazie 5 minut. Następnie też przykryć pokrywką i odstawić na 12 do 24 godzin.


 Po wyznaczonym okresie przelać zawartość garnka z syropem cytrynowym do garnka w którym jest alkohol ze skórkami. Przemieszać.


Do czystych butelek przecedzić przez sitko z nałożoną gazą cytrynówkę. 


 Gotowe butelki odstawić na minimum 24 godziny, aby cytrynówka się przegryzła.

32 komentarze:

  1. Ja osobiście wole dodać miodu zamiast cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ile tego miodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, nie robiłam nigdy na miodzie. :(

      Usuń
    2. Super przepis robiłem i sprawdziłem .Bardzo pyszna cytrynoweczka polecam ;)

      Usuń
  3. witam a ile procentow ma miec ten jeden litr bimbru,za odpowiedz z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bimber który kupujemy ma w granicach od 50 do 60 % :)

      Usuń
  4. witam! cz zamiast bimbru może być zwykła wódka lub spirytus? rysiaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ze zwykłą wódką wyjdzie bardzo nisko procentowy trunek, a ze spirytusem, trzeba by było dolać więcej wody wg upodobań.

      Usuń
  5. witam! cz bimber jest dostępny w sklepach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bimber raczej nie jest dostępny w sklepie.

      Usuń
    2. Bimber jest dostępny ale tylko regionalnie oczywiscie nie pod tą nazwą

      Usuń
  6. wlewamy alkohol do wody, nigdy odwrotnie

    OdpowiedzUsuń
  7. wlewamy zawsze alkohol do wody, nigdy odwrotnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pytałam o zdanie, ale dziękuję za opinię, ale ja pozostanę przy moim sposobie wykonania.

      Usuń
    2. dlaczego? tasz to nie kwas

      Usuń
    3. Jeśli ktoś chce błysnąć swoją inteligencją, albo złośliwością to nie warto wnikać w szczegóły :)

      Usuń
    4. To nie jest kwestia błyśnięcia tylko podstawowych zasad związanych z mieszaniem alkoholu. Zawsze od najmocniejszego trunku do najsłabszego.

      Usuń
    5. Dlaczego nie odwrotnie?

      Usuń
  8. Zastanawia mnie to gotowanie soku z cytryn, straci wszystkie witaminy...

    OdpowiedzUsuń
  9. Justynko a po zrobieniu ile cytrynówka może stać w butelkach? Angela Angie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest boska!!! Jeśli tak można mówić o alkoholu!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. A ile taka cytrynowkapo zrobieniu może stać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie stoi o wiele dłużej i jest dobra

      Usuń
  12. A mi się zrobił kisiel...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam ją wiele razy i nigdy nawet nie przypominało kisielu

      Usuń
    2. Wyszedł kisiel bo może zamiast cukru dodano mąkę ziemniaczaną ;)
      Pani Justyno, cytrynóweczka według Pani przepisu jest przeeepyszna! Dziękuję!

      Usuń
  13. Bardzo dobra cytrynówka, ja osobiście daje 2 szklanki cukru bo przy 3 jest dla mnie za słodka;) za parę godzin będę testował mandarynke z Pani przepisu ;) pozdrawiam Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytrynówka jest świetna ale następnym razem też raczej dodam mniej cukru.

      Usuń
    2. Witam czas na odstawienie od 12 do 24 godzin a jaki jest najlepszy czas według osób które to już robiły kilka razy?? 😀😀

      Usuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.