8 sierpnia 2013

Ciasto cukiniowo-kakaowe

Sezon cukiniowy w pełni, więc czemu nie zrobić ciasta. Przepis dostałam kiedyś od znajomej, a odważyłam się upiec dopiero teraz. Wyszło bardzo smaczne, wilgotne i puszyste. Zachęcam do wypróbowania, bo robi się szybciutko, a znika ekspresowo. Idealne do szklanki mleka.


SKŁADNIKI :
  • 4 jajka
  • 1 i 1/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka oleju rzepakowego
  • 2 szklanki cukinii ze skórką startej na tartce o średnich oczkach
  • 3 łyżki kakao
  • 3 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier puder do posypania
Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Blaszkę (dno i boki) (u mnie 24 x 24 cm) wykładamy papierem do pieczenia, smarujemy margaryną i obsypujemy mąką.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao, przesiać.
W misce jajka ucieramy z cukrem, następnie wlewamy olej i miksujemy. Cukinię leciutko odcisnąć i dodać do miski, przemieszać.Dodać przesianą mąkę z kakao i wszystko razem zmiksować mikserem do wymieszania się składników.
Ciasto przelać do przygotowanej formy i piec około 45 minut do tzw suchego patyczka.
Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem.


2 komentarze:

  1. Witam zrobiłam ostatnio te ciasto.
    Zabrałam je na Festiwal Kultury Mazurskiej w Sorkwitach gdzie zajęło 1 miejsce w kategorii desery :)
    Jest cudowne, pyszne i wspaniałe :)
    Zyskało uznanie nawet u zagorzałych przeciwników cukinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało i gratuluję wygranej. :-)

      Usuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.