8 sierpnia 2013

Rolada serowa nadziewana mięsem mielonym

Ostatnimi czasy zapytałam się znajomego kucharza co teraz robi za nowości. I tak oto wspomniał mi o roladzie pieczonej z sera żółtego i mięsa mielonego. Początkowo nie dowierzałam jak to można upiec żółty ser i jeszcze zrolować, ale w końcu komu jak komu, ale temu człowiekowi można ufać bo już nie raz jadłam przyrządzone przez niego pyszności. A, że okazja była duża, bo przecież rocznica ślubu to się pokusiłam o zrobienie i teraz już wiem, że ta rolada zagości jeszcze nie na jednym przyjęciu w moim domu. Była po prostu przepyszna, rozchodziła się w mgnieniu oka i co najważniejsze poradziła sobie z ogromnym upałem.


CIASTO SEROWE :
  • 300 g żółtego sera GOUDA
  • 200 g majonezu
  • 5 jajek
Blaszkę (u mnie 25x40 cm), wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni.
Ser żółty ścieramy na tartce o dużych oczkach, dodajemy jajka, mieszamy chwilkę i dodajemy majonez. Wszystko dokładnie wymieszać i przelać do blaszki.
Pieczemy około 15-20 minut na złoty kolor. 
W miedzy czasie przygotowujemy farsz, a gdy ciasto się upiecze odstawiamy na chwilkę na bok, aby przestygło na tyle, żeby przy zdejmowaniu papieru nas nie poparzyło.


FARSZ :
  • 500 g mięsa mielonego
  • 1/4 czerwonej lub żółtej papryki ( u mnie odrobinka czerwonej, reszta żółta)
  • 1/4 zielonej papryki
  • 2 jajka
  • 2 łyżki bułki tartej
  • sól, pieprz
Do mięsa mielonego wbić jajka dodać bułkę tartą i drobno pokrojone papryki. Wszystko dokładnie wymieszać i doprawić do smaku pieprzem i solą.

Ciepłe ciasto odrywamy od papieru (ja delikatnie pomagałam sobie odcinając nożykiem, nie ma co się przejmować, że się równo nie zdejmie). Następnie na tę stronę, która była przyklejona do papieru wykładamy mięso mielone zostawiając z obu stron około dwu centymetrowe marginesy tak jak na zdjęciu


i zwijamy w miarę ściśle roladę (ja pomagałam sobie papierem do pieczenia).


Zwiniętą roladę układamy na blaszce i ponownie wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i pieczemy przez około 40 minut, aby mięso się przepiekło. Wyjmuje i odstawiamy do przestudzenia.

Idealnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno.


16 komentarzy:

  1. jakiś czas temu robiłam coś podobnego. Z przepisu na zwykły biszkopt wyeliminowałam mąkę i cukier, zastąpiłam to tartym serem i ziołami. Rolada była z kurczakiem, papryką i smakowała wybornie jako przekąska dla gości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie też ciekawe, znając siebie pewnie też z czasem wypróbuję jak znajdę przepis :-)

      Usuń
  2. Oo, ja też robię roladę serową, ale zupełnie inaczej: http://wyznania-kulinarne.blogspot.com/2013/04/rolada-serowa.html

    Ta wydaje się równie ciekawa, chyba będę musiała wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te rolady to zupełnie inne smaki, z niepieczonego sera też robiłam w weekend i niebawem zagości na blogu.

      Usuń
  3. no nie powiedziałabym ale... genialne <3

    może masz ochotę na moje kulinarne rozdanie?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rolada serowa rewelacja, przygotowałam ją w weekend na rodzinna imprezkę i wszystkim smakowało, po prostu bomba, znika w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja. Zrobiłam tą roladę na święta i została zjedzona w błyskawicznym tempie :). Trochę bałam się, że nie poradzę sobie ze zwijaniem rolady ale świetnie sobie poradziłam:). Na wierzch mielonego mięsa położyłam żółtą paprykę i plasterki pora wyglądała naprawdę ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, dzisiaj spróbowałam zrobić. Na razie jest w piekarniku i chodzimy po kolei oglądać jak się piecze :D:D. Wygląda smakowicie i mam nadzieję, że wszystkim będzie smakować - upieczony ser z jajkami i majonezem jest świetny. Pozdrawiam,Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas smakowała i to bardzo więc mam nadzieję że też się nie zawiedziecie na smaku :-)

      Usuń
  7. Rolada wyszla przepyszna. Dzieki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. To najlepsza przekąska jaką jadłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam to, uzależnia niesamowicie :d nie da zjesc sie 1 plasterka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja po zwinięciu z mięsem owijam w filię aluminiową i dopiero wkładam do piekarnika-nie przypieka się wtedy na wierzchu-poza tym do farszu dokładam posiekaną paprykę czerwoną i pieczarki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu znajdziesz kilka wersji rolady, również z pieczarkami. A owijanie folią jest zbędne bo rolada powinna być z wierzchu chrupka i złota.

      Usuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.