24 września 2013

Pomidory suszone z czosnkiem i pietruszką w oliwie

Polecam pyszne pomidorki, smakujące polską pietruszką i czosnkiem. Idealne do różnego typu rolad, zapiekanek czy sosów. Należy tylko pilnować, żeby pomidory zbytnio nie przesuszyć. Ja w ubiegłym roku zrobiłam ten błąd i niestety były jak skwarki. Te tego roczne są mięciutkie i aromatyczne. Po wykorzystaniu pomidorów zostaje nam pyszna oliwa, którą możemy wykorzystać np do sałat.


SKŁADNIKI :
  • 2 kg pomidorów polnych podłużnych
  • czosnek
  • natka pietruszki
  • olej rzepakowy
  • sól gruboziarnista, pieprz
  • oliwa z oliwek
Pomidory myjemy, przekrajamy na pół wzdłuż. Na suszarce do grzybów układamy jedną połówkę obok drugiej. Czosnek ścieramy na drobniutkiej tartce lub przeciskamy przez praskę, natkę pietruszki drobno siekamy. Na każdą połówkę pomidorka obficie nakładamy czosnek i pietruszkę. Posypujemy solą i pieprzem. Skrapiamy olejem (ja używam do tego rozpylacza).


Tak przygotowane pomidory suszymy do momentu, aż będą suche, ale nie wyschnięte na przysłowiowy pieprz (mi to zajęło około 2 dni). Kiedy pomidory będą się kurczyć, przekładamy te z wyższych sitek na jedną co by szybciej się suszyły.


Do wyparzonych słoiczków układamy ściśle suche pomidory.

Oliwę chwilkę podgrzać na wolnym ogniu (pilnując, aby się nie przypaliła). Bardzo powoli i ostrożnie zalać słoiczki oliwą. Uważać, aby się nie poparzyć, bo oliwa może bulgotać. Słoiczki szybko zakręcać i odstawiać do góry dnem. Przechowywać w chłodnym miejscu.


4 komentarze:

  1. Witam serdecznie! Piękne przepisy. Mam pytanie, nie mam suszarki do grzybów - czy moge je wysuszyć w piekarniku/ winny sposób? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno można je suszyć w piekarniku, ale niestety nigdy tak nie robiłam więc nie wiem na ile stopni najlepiej ustawić temperaturę i ile czasu suszyć. Widziałam po blogach, że można tak robić, ale nie jestem w stanie podać jak bo niestety nie przetestowałam tej metody.

      Usuń
  2. Witam,nie posiadam suszarki do grzybów. czy pomidorki udadzą mi sie w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez nie mam suszarski wiec wszystko susze w piekarniku, temperatura troche powyzej 50 stopni czasem potkrecam wiecej. piekarnik powinien byc lekko uchylony (mozna zblokowac drewniana lyzka coby sie nie zamykal). wszystko susze na raty kolo godziny, czekam az ostynie i potem powtorka, az do pozadanego rezultatu. JM

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.