24 lutego 2014

Sałatka z cykorią, bananem, szynką i pomarańczami

Cykoria jest bardzo zdrowa, ma podobno właściwości odchudzające i odmładzające. Ja za nią średnio przepadam, bo jakoś ta gorycz mi nie bardzo podchodzi, ale dziś zaproponuję lekką sałatkę, w której cykoria mi pasuje. Przepis znalazłam w marcowej gazecie "Kobieta i życie". Połączenie bananów, pomarańczy, cykorii i szynki bardzo smakuje. Sałatka najlepsza jest jak jest świeża, bo jak wiadomo z czasem banany ciemnieją, pomarańcze i cykoria robią się miękkie. Polecam szczególnie dla osób na diecie jak i dla dzieci.


SKŁADNIKI :
  • 2 pomarańcze
  • 3 banany
  • 4 plastry szynki
  • 3 małe młode cykorie 
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sól, pieprz
  • szczypta soli
Pomarańcze obieramy, zdejmujemy białe błonki i kroimy miąższ w dużą kostkę. Z bananów zdejmujemy skórkę i kroimy w plastry o grubości około 1/2 - 1 cm. Szynkę kroimy w paseczki. Cykorię myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym, kroimy na mniejsze kawałki.
Do jogurtu dodajemy sok z cytryny, mieszamy i doprawiamy sos solą, pieprzem i szczyptą cukru.
Składniki sałatki zalewamy sosem i delikatnie mieszamy. Najlepiej smakuje zaraz po zrobieniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.