31 marca 2014

Pasta jajeczna z avocado

Dla smakoszy past jajecznych polecam tę oto z avocado, żółtym serem i szynką. Jest bardzo smaczna i znika jeszcze szybciej niż ją się robi. Delikatna w smaku, możemy w zależności od upodobań zrobić ją jako gładką pastę z kawałkami szczypiorku, lub tak jak ja zmiksowaną dosłownie chwilę z wyczuwalnymi kawałeczkami wszystkich składników. Przepis pochodzi z książki Kuchnia Polska Tradycyjna. Ze względu na obecność w paście avocado nie może ona dłużej stać, gdyż mocno ściemnieje. Najsmaczniejsza tego dnia co się ją przygotuje. Wg mnie idealnie ją dopełniają pokrojone na kanapkę i lekko posolone plastry avocado.


SKŁADNIKI :
  • 5 jajek ugotowanych na twardo
  • 1 dojrzałe avocado
  • 100 g szynki
  • 100 żółtego sera
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 2 łyżki majonezu
  • sól, pieprz biały
Obrane jajka, szynkę i ser kroimy w niewielką kostkę. Avocado obieramy ze skórki, przekrawamy na pół i wyjmujemy pestkę, miąższ kroimy w kostkę i dodajemy do reszty składników. Wszystko miksujemy za pomocą blendera tak długo w zależności jaką chcemy mieć pastę, ja miksowałam tylko chwilę, aby mieć wyczuwalne kawałki składników, jeśli bardzo drobno posiekamy jajka, szynkę i ser, to możemy też zostawić takie kawałki i dodać tylko rozgniecione widelcem avocado. Na koniec dodajemy szczypiorek i majonez, wszystko mieszamy i doprawiamy do smaku solą i białym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.