6 listopada 2013

Schab gotowany w 10 minut w majonezie

Schabik ten chodził za mną kilka miesięcy. Znalazłam go na blogu Joli i wreszcie na urodziny dzieci zrobiłam, bo nie ma nic lepszego jak rodzinę ugościć domowymi specjałami.Wędlinkę naprawdę łatwo zrobić, nie trzeba długo przy niej siedzieć. Jest wilgotna i smaczna. Z pewnością powtórzę ją jeszcze nie jeden raz. Po co w sklepie płacić za konserwanty, jak możemy sami sobie w domu zrobić naturalny produkt. Zdjęcie musicie wybaczyć, ale jest słabej jakości, gdyż robione kilka sekund przed imprezą. Niestety w toku przygotowań brakło mi czasu na fachowe zdjęcia, a co gorsze niektórych potraw w ogóle zapomniałam sfotografować, a po imprezie już nie było co. Ten oto schabik jest doskonały na kanapki, idealnie sprawdzi się na każde święta. Zróbcie bo naprawdę warto.


SKŁADNIKI :
  • 1 kg wąskiego schabu
  • 2 litry zimnej wody
  • 2 łyżki majonezu
  • 4 łyżki soli
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • 2 łyżki majeranku
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziarnistego
Do garnka wkładamy  majonez i dodajemy szklankę wody. Za pomocą rózgi dokładnie rozprowadzamy majonez w wodzie, następnie dolewamy pozostałą wodę. Wsypujemy sól, liście laurowe, ziele angielskie, majeranek, pieprz ziarnisty i wrzucamy czosnek. Mieszamy i wkładamy umyty schab. 


Na niewielkim ogniu wszystko zagotowujemy i od momentu kiedy zacznie pyrkać gotujemy 5 minut. Następnie zdejmujemy z ognia, przykrywamy pokrywką i odstawiamy do całkowitego wystudzenia i leżakowania na minimum 6 godzin. Ja zostawiłam na całą noc. 
Po tym czasie garnek ponownie stawiamy na gazie, zagotowujemy i od momentu kiedy zacznie pyrkać gotujemy 5 minut.


I tak jak poprzednio zdejmujemy garnek z ognia, nakrywamy pokrywką i odstawiamy na kolejne minimum 6 godzin, aby ostygł całkowicie.
Gotowy schab przechowujemy w lodówce.

24 komentarze:

  1. pyyyyyszny,soczysty i delikatny :) dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że skorzystałaś z mojego bloga i że schabik smakował. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Robiłam. Faktycznie bardzo smaczny, soczysty, ale gotowałam trzy razy po 5 min. Będzie bardziej miękki.

      Usuń
    3. Mój był idealnie miękki zrobiony tak jak w przepisie , na święta będzie powtórka :-)

      Usuń
  2. Pozdrawiam autorów strony!

    Take a look at my web blog: moderowany katalog stron

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachwyciła mnie Twoja strona. Przejrzyste i pomocne informacje dla mnie

    my homepage: moderowany

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja do zalewy dodaję jeszcze łyżkę cukru (mięso ma ładniejszy kolor) a oprócz tego jeszcze włoszczyznę (warzywa+sól), którą na zimę robię w słoiczkach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. i faktycznie wystarczy w sumie 2x po 5 min gotowania? niesamowite

    OdpowiedzUsuń
  6. Justyś będę gotowała karkówkę z tego przepisu na imprezę i nie omieszkam się pochwalić jak wyszło . Czuję , że to będzie kolejny hit z Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam w ten sposób szynkę na święta, 3 szt wyszły pyszne, mięciutkie jak masełko - dodawałam jeszcze odrobinę oleju do wody z majonezem,trochę musztardy i wędzoną paprykę

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa dni temu zrobiony i już nie ma śladu. NIewiele pracy a masa frajdy z jedzenia . Mąż i dzieciaczki zadowoleni :) Ślicznie Ci dziekuję za przepis.....

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi nie wyszło... Nie wiem, może ją mam inne pojęcie miękkości mięsa... Próbowałam na schabie i na szyjce, nawet na ładnym kawałku łopatki... Nic z tego, mięso twarde i zylaste. Nie dało się cienko ukroic. Co robię źle?

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny :)
    Poprostu przepyszny, dziękuję
    a tak przy okazji to prowadzisz SUPER blog Justynko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam schabik wyszedł pyszny ale kilo to za mało jeśli chcę zrobić 2 kg. to podwoić składniki zalewy i czas gotowania ? Proszę o podpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy te wodę po gotowaniu można do czegoś wykorzystać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam jej smaku i nic na niej nie robiłam, ale może zupę jak nie jest słone.

      Usuń
  13. Gotuję mięso w majonezie od lat, przepis mojej mamy. Zalewa woda z majonezem 1:1 bardzo mocno osolona, gotuję tylko 1 raz 5 min. i zostawiam do wystudzenia. Można dodać przyprawy według gustu w zależności czy ma być na kanapki czy do obiadu. Zawsze mi wychodzi pycha.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mogę jeść majonezu czy mogę go ominąć ,czy też czym innym zastąpić

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis super znam nie od dziś Ale... 4 łyżki soli? Majonez jest słony. Na taką ilość dodaję łyżeczkę soli, ale generalnie mało solę. Można eksperymentowac z przyprawami, ale Twój przepis podstawowy jest bardzo ok

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.