6 listopada 2013

Sałatka z selerem naciowym, ananasem i smażonym kurczakiem

Od teraz ta sałatka jest dla mnie numer 1. Przepis znalazłam na blogu Kuchnia pełna magii. Zmieniłam troszkę proporcję, bo szkoda mi było marnotrawić produkty, a nie miałam ich do czego innego dodać. Sałatka jak dla mnie bardzo smaczna. Jadłam ją w ubiegłym tygodniu, a dziś już za nią tęsknię. Na Sylwestra będzie to jeden z pewniaków, o ile wcześniej jeszcze jej nie zrobię. Selera dość mocno w niej czuć, ale za to inne produkty łamią jego smak. I to co mnie przyciąga do tej sałatki to to, że ten seler fajnie w niej chrupie. 


SKŁADNIKI :
  • podwójna pierś z kurczaka
  • paczka selera naciowego
  • biała część dużego pora
  • 150 g żółtego sera
  • puszka ananasa
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • 1/2 słoiczka majonezu
  • 3 łyżki oleju
  • sól, papryka ostra, papryka słodka, pieprz
Pierś z kurczaka pokroić na małe kawałki, obsypać solą, papryką ostrą i papryką słodką. Wlać olej i dokładnie wszystko wymieszać. Odstawić na 30 minut.
W tym czasie przygotować pozostałe składniki sałatki.
Seler naciowy pokroić w plasterki i wrzucić do dużej miski. Por pokroić w cienkie półplasterki, dodać do selera. Żółty ser pokroić w kostkę, kukurydzę odcedzić z zalewy, ananasa również odcedzić i pokroić w kostkę wielkości sera. Wszystko wsypać do miski.
Zamarynowane mięso usmażyć na dobrze rozgrzanej patelni i odsączyć na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. Dodać do pozostałych składników. Wszystko delikatnie przemieszać i dodać majonez. Na koniec doprawić do smaku solą i pieprzem. Schłodzić przez minimum 2 godziny, aby sałatka przeszła wszystkimi smakami.


8 komentarzy:

  1. robię taką samą, jest przepyszna, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również pozdrawiam i podpisuję się pod tym że jest przepyszna, odkąd ją zrobiłam to jedna z moich ulubionych :-)

      Usuń
  2. Cudowna...wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczna. :) Trochę zmodyfikowałam, bo piersi z kurczaka przyprawiłam ziołami prowansalskimi i ugotowałam na parze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysl na jutrzejsza impreze. Dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może zechcesz podesłać nam Twoją sałatkę? Chętnie ją opublikujemy na naszym profilu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robie te salatke czesto. Najbardziej lubie wersje z curry majonez i jogurt naturalny bez oleju i soli itp.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.