18 marca 2014

Sos słodko-ostry

Uwielbiam chińskie jedzenie, czy to sajgonki czy makaron ryżowy, sojowy, czy też ryż z warzywami. Zawsze kupowałam gotowy sos słodko-ostry i słodko-kwaśny, ale odkąd dostałam przepis od Camilki robię go już w domu sama. Za niewielkie pieniądze, wychodzi mi duża butla sosu, najdłużej w lodówce miałam go miesiąc i nic mu się nie działo. Przepis oryginalny musiałam zmodyfikować bo sos wychodził bardzo gęsty, ten już spełnia moje oczekiwania. I już wiem, że nie kupię gotowego bo szkoda przepłacać. Z sosem tym uwielbiam również smażoną kiełbaskę i mięsa z grilla.


SKŁADNIKI :
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 cała papryczka ostra
  • 1/4 małej zielonej papryki
  • 1/4 małej czerwonej papryki
  • 1/4 małej żółtej papryki
  • 2 plastry ananasa z puszki
  • 100 ml soku z ananasa
  • 2 łyżki ketchupu
  • 1 łyżka octu
  • 1 łyżka cukru
  • 1 i 1/4 szklanki wody zimnej
  • 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • odrobinka soli
  • 2 łyżki oleju
Czosnek , papryki i ananas drobniutko posiekać. 


Na patelni rozgrzać olej i wrzucić na niego papryki i czosnek, zeszklić. Dodać ananasa, ketchup, cukier, sok z ananasa i ocet przemieszać i na małym ogniu zagotować. W wodzie rozprowadzamy mąkę ziemniaczaną i wlewamy do gotującego się sosu. Trzymamy na małym ogniu ciągle mieszając około 3 minuty, aż zrobi nam się jakby rzadki kisiel. Na końcu doprawić odrobiną soli i ewentualnie doprawić jeszcze do smaku odrobinką octu i cukru. Przelać do butelki i odstawić do wystudzenia. Przechowywać w lodówce. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.