5 lutego 2015

Ciasteczka kakaowe

Ulubione ciastka mojego synka, bo przecież kakaowe. Bardzo kruchutkie, rozpływają się w ustach. Znikają jeszcze cieplutkie, ale ostudzone wg mnie o niebo smaczniejsze. Przepis pochodzi z bloga Słodka Pasja. Na pasowaniu przedszkolaka wszystkie dzieci się nimi zajadały.


SKŁADNIKI :
  • 250 g miękkiego masła
  • 100 g cukru pudru
  • 2 białka
  • szczypta soli
  • 260 g mąki pszennej
  • 30 g gorzkiego kakao
Do miski wkładamy miękkie masło i wsypujemy cukier. Przy pomocy miksera ucieramy na puszystą masę. Do drugiej miseczki wlewamy białka, dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę. Do utartego masła przesiewamy mąkę z kakao, łączymy wszystko dokładnie i na koniec dodajemy ubitą pianę z białek. Za pomocą najniższych obrotów miksera delikatnie wszystko łączymy ze sobą. 
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Blachę piekarnikową wyścielamy papierem do pieczenia. Do rękawa cukierniczego lub szprycy z jak najszerszą ozdobną końcówką wkładamy partiami ciasto i na papier do pieczenia wyciskamy ozdobne kształty np tak jak te ósemki. Odległość między ciasteczkami zostawiamy niewielką.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku przez około 10 minut. Ciasteczka po tym czasie będą wyglądały na miękkie i niedopieczone, ale jak przestygną zrobią się kruchutkie.

Z ciasta tego możemy wyciskać dowolne kształty, specjalnie dla mojego matematyka zrobiłam cyferki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.