11 września 2013

Babka majonezowa

Pyszna babka na bazie majonezu. Przepis w "Pogaduchach kuchennych" dodała Renatka. Jeśli nie mamy w domu oleju lub margaryny to ciasto to jest dobrą alternatywą. Jest mięciutkie, wilgotne, bardzo smaczne. Owinięte foliówką świeżość zachowuje do kilku dni. Babka doskonale smakuje ze szklanką mleka. Trzeba uważać bo jeszcze ciepła niebezpiecznie szybko znika. W upieczonym cieście majonez jest niewyczuwalny, więc jeśli kogoś odpycha jego smak lub zapach to tutaj nie musi się tym przejmować. Ja i osoby, które to ciasto jadły gdyby nie wiedziały, że jest z majonezem to by nie zgadły.


SKŁADNIKI :
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4 duże jajka
  • 4 łyżki majonezu
  • 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią (u mnie domowy)
  • 2 łyżki kakao
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Blachę do babki (u mnie tortownica z kominkiem) smarujemy margaryną i wysypujemy bułką tartą.
Mąkę przesiać. Z jajek oddzielić żółtka od białek, białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, następnie dodawać po łyżce cukru ubijając do momentu, aż wszystki się dokładnie rozpuści. 
Kiedy piana jest sztywna i cukru nie czuć dodajemy na zmianę po jednym żółtku i po trochu mąki cały czas miksując. Na końcu dodać majonez i proszek do pieczenia. Wymieszać.
Ciasto podzielić na dwie w miarę równe części. Do jednej dodać cukier waniliowy, wymieszać. Do drugiej dodać kakao, również wymieszać.
Do przygotowanej formy wylać najpierw część waniliową, a na nią dopiero kakaową (ja wylałam na środek formy).
Piec w 45 minut do tzw suchego patyczka. Ostudzone ciasto posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.