2 marca 2015

Pasztet z ciecierzycy

Przepis od Eli na pasztet z ciecierzycy okazał się przepyszny. Delikatnie go zmieniłam dodając inne przyprawy, więcej warzyw i bułkę tartą. Po wystudzeniu kroił się doskonale, w smaku wyszedł wyrazisty i pikantny. Ciecierzycę kupiłam w biedronce i bardzo mi zasmakowała taka sama ugotowana, wyjadałam ciepłą z garnka.


SKŁADNIKI :
  • 1 i 1/2 szklanki suchej ciecierzycy (cieciorki)
  • 2 duże marchewki
  • 2 małe pietruszki
  • ćwiartkę selera dużego
  • duża cebula
  • 2 jajka
  • jarzynka
  • słodka papryka
  • pieprz czarny
  • przyprawa do mięs typu delikat (używam lidlowską)
  • czubryca zielona
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki masła
Ciecierzycę namoczyć na noc w zimnej wodzie (wody ma być więcej niż ciecierzycy, bo sporo napęcznieje). Po namoczeniu ciecierzycę gotujemy w czystej osolonej wodzie do miękkości (najlepiej, żeby ciecierzyca była prawie rozgotowana to w czasie mielenia nie zostaną nam twarde łupinki). Obrane marchewki, pietruszki i seler ugotować w osolonej wodzie, można też użyć takie z rosołu (ja tak właśnie zrobiłam). Cebulkę kroimy w kostkę i szklimy na maśle. Ugotowane warzywa, odsączoną ciecierzycę i przesmażoną cebulkę wraz z tłuszczem zmielić na najdrobniejszych oczkach, dodać jaja, bułkę tartą i do smaku przyprawę do mięs, pieprz czarny, słodką paprykę i jarzynkę. Dobrze wszystko wymieszać, wyłożyć do keksówki (u mnie 23x12 cm) posmarowanej masłem i wysypanej bułka tartą. Po wierzchu posypać czubrycą zieloną. Piec 60 minut w temp. 180 stopni.


Poczekać, aż wystygnie i zajadać z chlebkiem.


1 komentarz:

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.