15 lutego 2014

Surówka z marchewki i ogórków kiszonych

Surówkę tę miałam ochotę zrobić odkąd zobaczyłam ją jako jedno ze zgłoszeń na zorganizowany przeze mnie konkurs. Przepis przysłała pani Anna Ch. , za co bardzo dziękuję bo surówka jest pyszna. Jeśli znudziła Wam się już standardowa surówka do obiadu z kapusty lub ogórków, to myślę że ta przypadnie Wam do gustu, oczywiście o ile lubicie marchew, bo jednak ona tutaj smakiem dominuje. Jak patrzę na to zdjęcie to mam ochotę znów ją zrobić i zjeść. W smaku słodka od marchewki z przełamującym tą słodycz akcentem kwaśnego ogórka. W oryginale surówka była z kilograma marchwi, ale ja zmniejszyłam proporcje o połowę, dla naszej czwórki wystarczyło.


SKŁADNIKI :
  • 1/2 kg marchewki
  • 2 duże ogórki kiszone
  • 1 duża cebula
Marchewki gotujemy na półtwardo w mundurkach tzn nieoskrobane. Lekko studzimy, obieramy i kroimy w słupki o długości około 3 - 4 cm. Cebulkę obieramy i kroimy w grubą kostkę. Ogórki kroimy podobnie jak marchewkę w słupki o długości około 3 -4 cm. Przygotowujemy zalewę.


ZALEWA :
  • 2 łyżki wody
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 płaskie łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżka octu
  • sól, pieprz
Do szklaneczki wlewamy wodę, olej, ocet, dodajemy koncentrat pomidorowy, dokładnie mieszamy i na koniec doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Gotową zalewą zalewamy przygotowane warzywa, mieszamy, szczelnie zamykamy i wstawiamy do lodówki na 12 godzin.
Idealna do obiadu, ale równie dobrze smakuje jako osobna przekąska.



1 komentarz:

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.