6 maja 2013

Naleśniki z pieczarkami i brokułami

W lodówce zalegały mi pieczarki, więc przygotowałam z nich farsz. Do farszu dodałam brokuły, aby odmienić troszkę smak. Farsz włożyłam do naleśników i przesmażyłam jak krokiety. Połączenie wyszło pyszne. Naleśniki zniknęły w ekspresowym tempie. Idzie lato, brokułów będzie dużo, więc takie pyszności na pewno będą u nas częstym gościem.

  

Usmażyć naleśniki wg tego przepisu.

FARSZ :
  • 250 g brokuła mrożonego lub świeżego
  • 250 g pieczarek
  • 1 średnia cebula
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 100 g sera żółtego
  • sól, pieprz 
  • 2 łyżki masła
Różyczki brokułów ugotować na parze na pół twardo.
Pieczarki oczyścić i pokroić na plastry, cebulę obrać i pokroić w grubą kostkę.
Na patelni rozgrzać masło i wrzucić cebulkę, zeszklić ją na złoty kolor, następnie dorzucić pieczarki i polać sokiem z cytryny. Przemieszać i dusić, aż płyn wyparuje. Dodać przygotowane brokuły, wszystko wymieszać i doprawić na pikantnie solą i pieprzem. Zdjąć z ognia i do tak przygotowanego farszu zetrzeć żółty ser. Ponownie przemieszać, aby ser połączył się z brokułami i pieczarkami.

Na środek każdego naleśnika nakładać łyżkę farszu i zawijać jak krokiety.

 
PANIERKA :
  • 2 jajka
  • 1 łyżka mleka
  • szklanka bułki tartej
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • olej do smażenia
W jednej miseczce wsypać bułkę tartą i mąkę kukurydzianą, wymieszać.
Do drugiej miski wbić jajka, wlać mleko i wszystko dokładnie roztrzepać.

Na patelnię wlewamy około 2 łyżek oleju i rozgrzewamy.
Przygotowane, zwinięte naleśniki zanurzamy w jajku z mlekiem, a następnie obtaczamy w mieszance bułki tartej z mąką kukurydzianą. Wkładamy na rozgrzany olej i podsmażamy z obu stron na złoty kolor.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.