4 czerwca 2013

Soczewica zielona z kurczakiem i curry

Dziś proponuję danie z soczewicą, szybkie, smaczne i sycące. Soczewica jest wartościowym i pełnym w witaminy i składniki mineralne warzywem. Jest ona bogatym źródłem kwasu foliowego, a jak wiadomo jest on potrzebny do tworzenia się czerwonych krwinek, zatem będzie to danie odpowiednie dla kobiet w ciąży bo z doświadczenia wiem, że wtedy jest ogromne zapotrzebowanie na niego. Soczewica zawiera również bardzo mało tłuszczu i nie posiada cholesterolu. Wniosek taki, że powinniśmy ją jeść często. Ja dopiero zaczynam z nią przygodę, choć jako dziecko jadłam na koloniach z francuską młodzieżą (u nich był to podstawowy składnik), ale na pewno jeszcze nie jeden przepis powstanie bo soczewicy w szafce mam pod dostatkiem, do wyboru do koloru.


SKŁADNIKI (na 2 osoby) :
  • 1 szklanka soczewicy zielonej (u mnie firmy Halina)
  • 2 i 1/2 - 3 szklanki bulionu drobiowego
  • 1 pojedynczy filet z kurczaka
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki curry
  • 1 duża marchewka
  • 1/2 szklanki mrożonego zielonego groszku
  • sól, pieprz
  • świeże oregano 
 Filet z kurczaka kroimy na średnie kawałki, polewamy 1 łyżką oliwy i posypujemy curry. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na 30 minut.
W międzyczasie obieramy marchewkę i i kroimy ją w dość grube słupki.
Na patelni rozgrzewamy pozostałe 2 łyżki oliwy i wrzucamy zamarynowanego kurczaka i marchewkę. Podsmażamy przez około 5 minut, następnie wrzucamy soczewicę i mieszając trzymamy na ogniu jeszcze 2 minuty po czym zalewamy 2 i 1/2 szklanki bulionu. Dusimy pod przykryciem, co jakiś czas mieszając przez około 30 minut, aż soczewica będzie miękka (gdyby wchłonęła wszystki płyn i jeszcze była twardawa podlać resztą bulionu).
Około 5 minut przed końcem duszenia, gdy soczewica będzie prawie miękka dorzucić zielony groszek. Na samym końcu posolić i popieprzyć do smaku.
Danie podawać gorące posypane świeżymi listkami oregano.

6 komentarzy:

  1. bardzo dobre danie, świetny pomysł, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że smakowało. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis,jadlam kiedyś to danie ,lecz nie pamiętałam jak je przyrządzić , proszę jednak o radę z czym je podawać ? może być ryż ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My to po prostu jemy samo bez dodatków, bo jednak soczewica jest sycąca. :-)

      Usuń
  4. Witam świetny przepis! mam jednak pytanko czy danie podawane z ryżem będzie dobrym pomysłem
    ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wg mnie ryż jest zbędny, to już jest danie gotowe i żadne dodatki do niego nie są potrzebne :-)

      Usuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.