19 sierpnia 2014

Penne z cukinią, pieczarkami, papryką, marchewką i porem w sosie serowym

Dawno nic na blogu się nie pojawiło, ale to nie znaczy, że bloga już nie będzie. Po prostu za sprawą lata i wakacji większość czasu spędzamy na dworze i komputer leży spokojnie w domu i odpoczywa. Od pewnego czasu mój blog zniknął z portali typu mikser, durszlak itp i tak już pozostanie. Na facebooku też już nie będzie wpisów na bieżąco, dlatego jeśli chcecie dowiadywać się o nowych wpisach pozostaje jedynie subskrypcja na blogu. Na blogu pojawi się wkrótce dużo przetworów i innych smakołyków. Wpisy będą pojawiać się różnie, jak czas pozwoli to nawet kilka dziennie. Wszystkie te zmiany są związane z tym, że po ponad półtorarocznym jego prowadzeniu zdałam sobie sprawę, że wiele osób trafia tutaj przypadkowo przez różne strony, a pierwsze założenia były inne. Blog ten jest moją książką kucharską i chcę się dzielić przepisami z innymi, ale też chcę aby trafiały tutaj osoby, które znają już mnie i moją kuchnię, a nie ciekawscy czasem wredni ludzie z innych portali. I tutaj, żeby nikt mnie źle nie zrozumiał, nowe osoby są mile widziane, ale nie chcę już by mój blog był kojarzony z promującymi go serwerami, ale żeby tętnił swoim życiem. Z tych portali często niestety trafia się spam i anonimy nie wnoszące nic ciekawego do komentarzy. I wiecie co przykre jest to , iż ja wiem , że dużo osób korzysta z mojego bloga, ale nie napiszą w komentarzu nawet jednego słowa, a najprzykrzejsze już jest to jak zobaczę, że blogerzy skorzystają z mojego przepisu, dodają go na swoim blogu, ale nawet nie pochwalą się u mnie, że to zrobiły i smakowało. Ostatnio na coraz więcej takich wpisów trafiałam przypadkowo. I jestem pewna, że mimo tych zmian wierni fani moich wpisów dalej tutaj będą trafiać, gdyż jak na razie mimo braku nowości statystyki to potwierdzają.
Po długiej przerwie zapraszam na bardzo smaczny makaron. 


SKŁADNIKI :
  • 2 średnie marchewki
  • 1 średni por
  • 2 młode małe cukinie
  • 250 g pieczarek młodych
  • 1 mała czerwona papryka
  • 2 łyżka masła
  • 2 łyżka oleju
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka przyprawy jarzynki
  • 250 g makaronu penne
  • 2 l wody do gotowania makaronu
  • 200 g serka topionego
Marchewki obieramy i kroimy w słupki o grubości 1/2 cm, z pora odcinamy bardzo zieloną część, resztę obieramy z wierzchnich brzydkich liści, myjemy i kroimy w dość szerokie paseczki.
Cukinię myjemy, odcinamy końcówki i kroimy na słupki o grubości około 1 cm. Pieczarki czyścimy i kroimy na ćwiartki. Paprykę czyścimy i kroimy w słupki.
Do garnka wlewamy wodę i zagotowujemy ją.
Na dużej patelni rozgrzewamy masło z 1 łyżką oleju i wrzucamy przygotowaną marchewkę i pora. Na niewielkim ogniu od czasu do czasu mieszając smażymy przez 5 minut.
Na wrzącą w garnku wodę wsypujemy 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżkę oleju i makaron. Gotujemy na niewielkim ogniu, aż makaron będzie al dente czyli półtwardy.
Do podsmażonej marchewki i pora dorzucamy cukinię, paprykę i pieczarki, wsypujemy jarzynkę, 1/4 łyżeczki pieprzu i wciąż na małym ogniu czasem mieszając podsmażamy jeszcze 10 minut. Następnie łyżką cedzakową (z dziurkami) wyjmujemy prosto z garnka z wody makaron i wrzucamy na patelnię do warzyw (wody z garnka nie wylewamy). Wszystko na patelni przemieszać i następnie podlać około 1/2 szklanki wody z gotowania makaronu, wszystko przemieszać. Dodać pokrojony na kawałki serek topiony i podgrzewając mieszać, aż ser się roztopi. W zależności jak bardzo mamy gęsty sos, dolewamy tyle jeszcze wody z gotowania makaronu, aż uzyskamy sosik nie za gęsty, ale też nie za rzadki. Na koniec ewentualnie jeszcze doprawiamy danie do smaku. 
Podawać gorące.


UWAGA : Gdyby danie nam ostygło, do odgrzania należy podlać troszkę wodą, gdyż od sera sos pod wpływem chłodu zgęstnieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.