8 lipca 2013

Sałatka Gyros z ananasem, fasolką czerwoną i selerem konserwowym

Zapomniałam o tej bardzo smacznej sałatce. Przepis miał być już dawno i wyleciało mi z głowy. Zdjęcie zrobione w czasie Świąt Bożego Narodzenia, znalazłam go na tym blogu. Sałatka jest bogata w składniki i aromatyczna.


SKŁADNIKI :
  • 1/2 kg pierś z kurczaka
  • przyprawa Gyros
  • 2 łyżki oleju
  • 5 jajek 
  • kukurydza konserwowa w puszce
  • 6 ogórków korniszonów
  • fasola czerwona konserwowa w puszce
  • ananas w puszce
  • seler konserwowy w słoiku
  • majonez
Pierś z kurczaka pokroić na małe kawałki, obficie posypać przyprawą Gyros (ja zużywam ponad pół torebeczki), polać olejem i wymieszać. Odstawić na 30 minut, aby się przegryzło, następnie usmażyć na patelni i odsączyć na ręczniku papierowym.
Jajka ugotować na twardo i ostudzić. Zimne pokroić w małą kostkę.
Ananasa wyjąć z zalewy i pokroić w cienkie paseczki.
Ogórki pokroić w kostkę.
Kukurydzę, fasolkę czerwoną i seler konserwowy, każde z osobna odsączyć z zalewy.   
W dużej misce, najlepiej przezroczystej, mogą być też dwie mniejsze układamy kolejno:
1. ogórki korniszone
2. kukurydzę konserwową
3. seler
4. fasolkę czerwoną
5. 2 łyżki majonezu rozsmarować
6. jajka
7. kurczak w gyrosie
8. ananas
9. po wierzchu posmarować 3 - 4 łyżki majonezu

2 komentarze:

  1. Pyszna sałatka, idealna na imprezy, bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Gyrosa jest to jedna z moich ulubionych sałatek piękna i pyszna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.