10 czerwca 2014

Kaszanka grillowana z kapustą kiszoną

O tej kaszance słyszałam od znajomej. Kaszankę lubimy pod każdą postacią, sezon grillowy w pełni, więc przygotowałam ją. W sobotę i niedzielę zrobiłam 2 podejścia i już wiem, że kapusta musi być kwaśna, im kwaśniejsza tym lepiej, dlatego lepiej nie moczyć jej. To nie są moje spostrzeżenia, ale męskiej części. W daniu tym króluje kapusta i musi być ona dobrze wyczuwalna, kaszanka jest tylko dodatkiem. Panowie stwierdzili, że im więcej kapusty tym lepiej. Pakieciki z kaszanką równie dobrze możemy upiec w piekarniku, jeśli nie mamy możliwości ugrillowania ich.


SKŁADNIKI :
  • 500 g kwaśnej kapusty kiszonej
  • 5 małych cienkich kaszanek
  • 2 średnie cebule
  • przyprawa do mięs Delikat
  • olej
  • folia aluminiowa
Przygotowujemy 5 dużych kawałków foli aluminiowej. Każdy spryskujemy olejem. Cebule obieramy i kroimy w cienkie piórka, posypujemy przyprawą, mieszamy. Kapustę kiszoną delikatnie odsączamy na druszlaku z nadmiaru soku. Do kapusty dodajemy 2 łyżki oleju i posypujemy przyprawą. Dokładnie mieszamy.
Na każdą z foli nakładamy najpierw trochę kapusty, następnie trochę cebuli, na to kaszankę. I ponownie na kaszankę troszkę kapusty i troszkę cebuli. Dokładnie i szczelnie zawijamy w folię. Odkładamy do lodówki na minimum 5 godzin, aby smaki się uwolniły.


Pieczemy na grillu około 40 minut, co jakiś czas przewracając na drugą stronę. Podawać gorącą prosto z rusztu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za odwiedziny. Miło mi będzie jak podzielisz się ze mną swoją opinią lub wątpliwościami.